תכנית מתאר חדשה לנתניה

במסגרת תוכנית מתאר חדשה לנתניה, יתווספו כ-35,000 יח"ד ויאפשרו את הגדלתה של העיר ל – 350,000 תושבים. עוד בתוכנית כ-800 אלף מ"ר של שטחי ציבור, כ-7,880 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר, ו-7,700 חדרי מלון חדשים.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז מרכז במינהל התכנון, החליטה על הפקדה של תוכנית מתאר כוללנית לנתניה, אשר כוללת תוספת של כ- 35 אלף יח"ד שיתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-350 אלף נפש.

 

בנוסף למגורים, כוללת התוכנית כ-800 אלף מ"ר של שטחי ציבור, כ-7,880 אלף מ"ר של שטחים לתעסוקה ומסחר, ו-7,700 חדרי מלון חדשים.

 

במסגרת התוכנית צירי תחבורה עירוניים חדשים שיוקמו, יאחדו את העיר אשר נחצית ע"י כביש החוף,  יחברו את הצד המזרחי של העיר עם מערבה ליחידה עירונית אחת. בנוסף, יוקם ציר תחבורה למערכת תחבורה עתירת נוסעים, מצדו המזרחי של כביש החוף, והוא יחצה את העיר מצפון לדרום ויעבור גם באזור התעשייה. 

 

התוכנית קובעת גם רצף של שטחים פתוחים - "צירים ירוקים" אשר יחצו את העיר מכיוון מזרח למערב לטובת הציבור:

  • שדרה אורבנית היסטורית תוקם לאורכו של רחוב הרצל - בתוכנית יש דגש וחשיבות לפיתוח מרכזה של העיר כמוקד משיכה תיירותי. דגש מיוחד הושם על רחוב הרצל והכוונה להפוך אותו לאזור שוקק חיים שכולל בילוי, מסחר, מגורים, מבני ציבור ותרבות.
  • ציר ירוק שיכלול את הקריה האוניברסיטאית, חורשת הסרג'נטים ואת "פארק הלב הירוק" - הפארק העירוני המרכזי ויסתיים בחוף הים.
  • ציר ירוק שיתחיל בשטחי אזור הנופש המטרופוליני אילנות, יעבור דרך המכללה, שלולית החורף, שמורת האירוסים ושמורת פולג.

 

לאורך כל הצירים אלה יוקמו שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים.

 

כמו כן, קובעת התוכנית כלים תכנוניים לצורך התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות של העיר, בעיקר במרכז העיר ובאזורי התעסוקה.

 

תוכנית זו מעודדת בנייה לגובה לאורך הצירים הראשיים והיא מאפשרת להעצים את אזורי התעסוקה של העיר נתניה, ע"י תוספת שטחים של תעסוקה לצד מגורים.  

 

התוכנית נערכה ע"י משרד יער אדריכלים והוגשה ע"י עיריית נתניה.